Öka er försäljning med bra, heta leads!
Alla pratar om leads och heta leads, men vad menas med begreppet och vilken nytta av det har ert företag? Ett lead är helt enkelt en kundkontakt, någon som ni kan kontakta nu direkt för att sälja till och göra affärer. Det kan vara befintliga kunder, men mest intressant är förstås hur ni kan få nya kunder så att verksamheten kan utökas och överleva på lång sikt.
Problem med traditionella leads
Traditionellt brukar man köpa sina leads från olika leverantörer av information från register eller alternativt arrangera dyra reklamkampanjer/förekomma på mässor och den vägen hitta intresserade kundkontakter. Nackdelarna med det är att det är dyrt och ofta svårt att mäta hur bra resultatet verkligen blir.
Köper man uppgifterna så är problemet oftast att man aldrig riktigt vet vad det är man betalar för. Är det gamla kundkontakter? Personer som inte längre jobbar kvar? Företag som kanske rentav inte längre finns eller har ändrat verksamhetsinriktning? Säljs samma information även till våra konkurrenter? Detta har varit frågor som ofta inte haft något riktigt bra svar och som skapar osäkerhet.
Leads från er webbplats
Ett smartare sätt att få heta leads är att utnyttja er webbplats. De besökare som har kommit till er webbplats via t.ex. Google har ju på ett mycket tydligt sätt visat ett intresse för era produkter. Ni vet på detta sätt att det är en kund som har ett intresse för era produkter redan innan ni kontaktar kunden. Med hjälp av Kundvisaren får ni de mest aktuella, heta leads som går att få överhuvudtaget.
Visst låter det logiskt att ta vara på dom kontakterna? Fyll i dina kontaktuppgifter på följande sida för att ladda hem Kundvisaren prislista. Eller se direkt exakt hur det fungerar i Kundvisaren demonstrationsfilm. Ni kan också läsa mer om allt som ingår under produktinformation.