SEO-analys – fler kunder till er webbplats

klsjdajsdhaksjdhasj

Djupgående analys av er webb

Varför en SEO-analys?

Syftet med en SEO-analys är att hitta de saker i er befintliga webblats som påverkar att Google ger er en sämre placering i sökresultatet än ni förtjänar. Vi identifierar problemen och ger er ett skriftligt åtgärdsförslag som gör att ni kommer att stiga i ranking för era viktigaste sökord, vilket genererar fler besökare och bättre affärer.
Vi utför en djupgående analys av webbplatsen, där vi ser på den med Googles ”ögon” och kontrollerar både teknik på webbplatsen och det innehåll som finns på de sidor som är landningssidor för era viktigaste sökord. Titlar, beskrivningar, HTML-struktur, texter och ev. flaskhalsar som finns blir belysta. Läs mer om SEO-analys här.
Vi går även igenom alla länkar som idag pekar till er webbplats och sammanställer dom i en lista till er. SEO-analysen är uppdelad i följande delar:

Generell genomgång

Här ger vi er en övergripande genomgång av vad som är viktigt vid optimering av er webbsajt och vi tittar på de länkar som finns. Vi går igenom de frågor som behöver redas ut och beskriver de viktigaste delarna i hur Google jobbar mot er webbplats.

Genomgång av landningssidor

Vi tittar bl.a. på;

  • Titlar för sidorna
  • Texter och beskrivningar
  • Bilder
  • Placeringen av de utvalda sidorna
  • Vilka rubriker bör användas
  • Potentiella begränsningar för Google
  • M.m.

Länkanalys

Genomgång av de länkar som idag pekar mot webbplatsen och framtagning av en rapport där det framgår vilka som stöder och vilka som kan vara ett hot för er webbplats. Vi ger rekommendation om vilka länkar som kan var viktiga att ta bort.

Leverans

Vår SEO-analys levereras till er som ett överskådligt dokument där vi visar på vad som är viktigast att åtgärda ur ett sökmotorperspektiv tillsammans med de rekommendationer vi har kring detta.

klsjdajsdhaksjdhasj

Ta tag i sökmotoroptimeringen nu!

En SEO-analys gör att ni vet exakt vad som måste göras – för att ni skall få fler relevanta besökare och i slutändan göra fler affärer.